
الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟
"الگوریتم مرغ مگس خوار به صورت رسمی در پانزدهمین تولد شرکت گوگل، یعنی 26 سپتامبر 2013 معرفی شد. در زمان معرفی این الگوریتم، بررسیهای اولیه نشان دهنده این بود که گوگل قرار است از این الگوریتم برای دقیقتر و سریعتر کردن نتایج جست و جو استفاده کند."
الگوریتم مرغ مگس خوار به گفته برخی کارشناسان بزرگترین آپدیت الگوریتمی گوگل از سال 2001 تا به امروز است. در این مقاله به طور کامل با الگوریتم مرغ مگس خوار و نحوه کار آن آشنا خواهیم شد.
چرا به این الگوریتم مرغ مگس خوار میگویند
مرغ مگس خوار یکی از کوچکترین پرندگان جهان است که سرعت و دقت بالایی دارد. هنگامی که مرغ مگس خوار پرواز می کند، چشم انسان نمی تواند بال های آن را ببیند. اما برخلاف انسان، این پرنده بسیار تیز است و هدف خود را به سرعت تشخیص میدهد. مرغ مگس خوار نزدیکترین هدف را تشخیص داده و بسیار سریع به سمت آن حرکت می کند. این ویژگی در گوگل باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در صفحه نتایج جستجوی کاربر شده است.
با راه اندازی الگوریتم مرغ مگش خوار در سال ۲۰۱۳، گوگل تمرکز خود را به کلمات کلیدی معطوف کرده و به استفاده از زبان طبیعی در نمایشگر متمرکز شده است. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل معنای کلمات کلیدی را جستجو می کند و محتوای صفحات را با کنجکاوی زیادی بررسی می کند. شاید بزرگترین نتیجه استفاده از این الگوریتم زبان طبیعی مقالات باشد.
همانطور که می دانید نام محصولات گوگل همیشه جذابیت خاصی داشته و انتخاب کلمات پاندا، پنگوئن و مرغ مگش خوار نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید جالب باشد که توجه داشته باشید که گوگل در انتخاب نام این الگوریتم بسیار دقت کرده است. زیرا مرغ مگس خوار در واقع پرنده ای است که به سرعت و دقت شهرت دارد.
علاوه بر دنیای واقعی، این پرنده با دقت و سرعت متن شما را در دنیای وب بررسی می کند و سعی می کند با شناسایی کلمات همخانواده و مترادف، نزدیکترین نتایج را به کاربر معرفی کند.
علاوه بر این، اگر سعی کنید بسیاری از کلمات کلیدی را با استفاده از Keyword Stuffing در محتوای خود قرار دهید، به شدت جریمه خواهید شد.
الگوریتم مرغ مگس خوار چطور کار میکند؟
هدف نهایی گوگل از توسعه تمای الگوریتمهایش، کسب رضایت کاربرانش است. الگوریتمهای مختلفی در طول سالیان، طراحی و توسعه یافتند تا بتوانند سوال یا عنوانی که کاربر جست و جو میکند را درک کند و سپس بهترین و مرتبطترین موضوع را به کاربر نمایش دهد. با این حال با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن جست و جوی صوتی، موتورهای جست و جو، با چالشی جدید رو به رو شدند. در واقع درک معنی کلمات و به دنبال آن گشتن در مجموعهای از مقالات و وبسایتها در اینترنت کافی نبود! لازم بود تا موتورهای جست و جو به خوبی معنای کلمات و جمله را درک کنند تا بتوانند نتایج درستی را به کاربر نمایش دهند.
برای مثال فرض کنید برای جست و جوی صوتی، از گوگل میپرسید: "بهترین جا برای خوردن سوشی در تهران کجا است؟" سیستم قدیمی موتورهای جست و جو هیچ کلمه جدیدی در این عبارت پیدا نمیکرد. حالا اما، گوگل به خوبی متوجه میشود که کلمه "بهترین جا" در کنار کلمه "خوردن"، معنی رستوران میدهد. بعد از انجام این فرآیند نوبت به الگوریتمها میرسد تا بهترین نتیجه جست و جو را پیدا کنند. در گذشته تمامی تمرکز الگوریتمها بر روی کلمات کلیدی بود یعنی معنای یک جمله یا عبارت را درک نمیکردند. اما با توسعه الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل این چالش را حل کرد! این الگوریتم به معنای جملات و پاراگرافها دقت میکند و به این ترتیب محتواهای بی کیفیتی که پر از کلمات کلیدی هستند، از نتایج جست و جو حذف میشوند.
هدف اصلی گوگل از ابداع الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟
گوگل با استفاده از مرغ مگس خوار، به معنی هر کلمه در عبارت جستجوشده توجه میکند، از درک صحیح عبارت جستجوشده مطمئن میشود و سپس صفحاتی را که با معنی عبارت جستجوشده مطابقت دارند، معرفی میکند. بنابراین هدف گوگل بهتر کردن کیفیت نتایج جستجوشده است و نه صفحاتی که تنها چند کلمه مشابه دارند.
تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بر سئو چگونه است؟
گوگل پس از اعلام نحوه کار مرغ مگس خوار، اعلام کرد که نگران سئو سایت خود نباشید؛ زیرا قواعد کلی تغییری نکرده است و کسانی که محتوای باکیفیت، غیرکپی و منحصر به فرد تولید میکنند، بهترین امتیازها را از گوگل کسب میکنند. مرغ مگس خوار گوگل، مطالب سایتها را با روشهای دقیقتر و سختگیرانهتری ارزیابی میکند. احتمالا مهمترین نشانههای تاثیر این الگوریتم روی سایت شما، کاهش ترافیک و به دنبال آن، کاهش میزان بازدید سایت است. بهترین راه برای مطلوب و بهینه کردن سایت با الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، تولید محتوای حرفهای و استفاده صحیح و به جا از کلمات کلیدی است.
مقالاتی با تعداد کلمات متنوع بنویسید
درست است که مقالات طولانی و جامع برای سئو و اعتبار وبسایت شما عالی هستند و خوانندگان زیادی هستند که این مقالات را دوست دارند، اما گاهی اوقات این مقالات برای برخی از خوانندگان خسته کننده و کسل کننده است. بنابراین کاری انجام دهید گاهی اوقات مقالات خلاصهای برای کاربران بیحوصله تولید کنید و آن را بین مقالات جامع خود پخش کنید.
محتوای تصویری را به پست های خود اضافه کنید
فیلمها و حتی بخشهای ساده مانند نمودارها، جداول، گرافها، کمیکها، آیکونها و … ادویه پستهای سایت شما هستند. این عناصر وقتی در میان متون طولانی استفاده میشوند، جذابیت آن را افزایش میدهند و به کاربر کمک میکنند متن را با علاقه بیشتری دنبال کند. بنابراین این قسمت مهم را هرگز از دست ندهید.
ارسال دیدگاه